dilluns, 10 de desembre del 2012

Mirall trencat (part primera)

He de dir que el que porte llegit fins ara no m'ha decepcionat en absolut, cosa d'esperar tractant-se d'un llibre escrit per la gran Mercè Rodoreda.

Sols havent-me llegit aquesta primera part, ja intuisc que he elegit un llibre amb una història vertaderament apasionant. Al meu parèixer, reuneix moltes característiques que fa que siga un llibre molt complet.
La història parla bàsicament d'una família al llarg de tres generacions, de les quals de moment sols conec dos. La major part de l'acció passa en la torre que li compra Salvador Valldaura a Teresa Goday, que pel que sembla té un paper important. 

El context històric en el que es desenvolupen els fets és durant la guerra civil, la qual cosa es pot intuir en molts detalls que explica l'autora.

Evidentment, també hi ha coses del llibre que no m'han agradat, i una d'elles és que al principi resulta un poc costós, almenys per a mi, agafar el fil de la història, ja que es descriuen diverses fets que ocorren paral·lelament en el temps (la relació de Valldaura amb Bàrbara, la de Teresa amb Nicolau Rovira...). Altre aspecte que m'ha disgustat i que m'ha fet dubtar en algunes ocasions és la gran quantitat de personatges que hi apareixen, que em pareix excessiva tot i haver llegit únicament la primera part.

Excepte açò, opino que cumplís l'objectiu de tot llibre, que és engantxar al lector i despertar-li la curiositat i l'interés per per passar a la següent pàgina. Per tant, espere que seguisca en la mateixa línia i que el final estiga a l'altura de tota l'obra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada