diumenge, 28 d’octubre del 2012

L’ambició d’Aleix




En aquest llibre, Enric Valor intenta descriure la bellesa de la terra del Sud: la Nucia, Polop, Guadalest, Benidorm, Altea. També parla de València, quan el protagonista, Aleix, està estudiant dret allí. Però la història transcurreix principalmet a la Vila Joiosa i a Callosa d’En Sarrià, a principis del sgle XX. El llibre es divideix en dos parts: abans de la malaltia forta del protagonista i després.   És un llibre d’amor. L’amor entre dona Pauleta, una dona casada, i Aleix. Aquesta és uns anys més major que Aleix, però és una dona molt atractiva i va cuidar d’ell durant la seua malaltia, i així, poc a poc van anar enamorant-se. Ella es va casar en el seu marit per obligació, perquè a la seua família no estàven passant-ho bé, i algú els tenia que treure de l’apur. Aquests dos es volien en silenci, fins que va arribar un punt que la mirada ho deia tot.
Aquest llibre m’ha ensenyat, per una part, que a vegades tens que sacrificar la teua vida per poder ajudar la teua familia econòmicament, fent coses que no vols. Per l’altra part m’he donat compte que l’amor està per damunt de tot, i que pots deixar la teua vida per a ser feliç amb la persona adequada.
De seguida que vaig començar a llegir-lo el vaig relacionar amb el llibre de "Pepita Jiménez" de Juan Valera, perquè el protagonista va deixar el seminari per estar amb Pepita, fent un canvi radical en la seua vida. En “L’ambició d’Aleix”, també presenten un canvi en les seues vides.
És un llibre bonic, però fins que no està prou avançat, no passa res, sols conta la vida de cada un dels personatges. Però al final està interessant, perquè tens ganes de saber si es queden junts o no.

2 comentaris:

  1. Aquesta entrada m’ha agradat perquè resumeixes molt be el llibre, i acabes en una frase que diu “aquests dos es volies en silenci,fins que va arribar un punt en que la mirada ho deia tot”, que ma fet voler llegir-me’l per a saber que es el que passa i com acaba.
    Per altra part també m’ha agradat perquè la finalitat del llibre , segons el teu punt de vista, es una finalitat bona i plena de bones intencions.

    ResponElimina
  2. Aquest post m'ha paregut interessant, ja que tracta un tema molt present fins el segle XX, el casament per conveniència .Aquest tema ha esta present en molts dels llibres que m'he llegit fins hores d'ara. El fet de conjugar el casament per conveniència amb l'amor prohibit d'una dona casada amb un home solter; fan d'aquest llibre,un bon entramat amb els protagonistes. Pot ser siga el meu pròxim llibre.

    ResponElimina