diumenge, 28 d’octubre del 2012

Toquio Blues - Haruki Murakami


TÒQUIO BLUES - HARUKI MURAKAMI

Tòquio Blues tracta al voltant de la història que el narrador i protagonista principal, Toru Watanabe, ens conta sobre la seua vida durant els anys 1969 i 1970.

Toru, després de la mort del seu millor i únic amic, en Kizuki, comença la seua vida universitària on a més comencen les seues relacions amoroses, primer coneixerà a Naoko de qui s'enamorarà però l'amor entre ells es quasi impossible, més avant aquest es llança per mantindre un seguit de relacions sexuals esporàdiques i coneix a la Midori, una xica diferent que farà la seua història canviarà completament.

El llibre conta els fets en primera persona d'una història d'amor angoixosa, plena de dificultats en una etapa de trànsit entres les relacions d'amor adolescents a l'edat adulta, narrada d'una forma amb un to proper al lector que ajuda a entrar en la situació completament. Amb aquest to tràgic però a la volta ple de sensualitat mesclada amb pinzellades d'humor, Tòquio Blues aconsegueix la relació perfecta entre el narrador i el lector, el qual pot endinsar-se més enllà de la pròpia lectura, quasi per viure paral·lelament la història en primera persona.

Per a mi aquest llibre a causat en mi les sensacions abans nombrades, de proximitat al lector, ja que no es gaire complicat imaginar-se la situació que el text ens proposa. Hem sembla que el que més m'ha impressionat del llibre es l'estructura d'aquest i la facilitat per entendre la historia que hi trobes, sense deixar de ser extens ni llevant les abundants descripcions de cada situació. Un llibre el qual m'agradaria recomanar a qualsevol lector.

David Soler Egea

3 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Tenia ganes de llegir algun comentari que parlara d'aquest llibre, Toquio Blues. En primer lloc perquè m'atreia el resum que ens va transmetre Pep, que pareixia parlar d'alguna cosa relacionada amb el destí que tal vegada tots tenim escrit, però llegint la teva entrada David m'he adonat que açò és una altra història, i encara que normalment este tipus de relats no em demanen ser llegits (els d'amor), pel comentari que fas es possible que siga un llibre atractiu, a més també m'agradaria tastar un poc d'aquesta cultura diferent que probablement tinga lloc al llibre. És possible que el següent llibre en el que m'endinse siga aquest. A més,(encara que es possible que la relació siga quasi inexistent) m'agrada el Blues.

    ResponElimina