diumenge, 20 de gener del 2013

La plaça del Diamant -Mercé Rodoreda-


El llibre que vaig a comentar escrit per Mercé Rodoreda s’anomena  La Plaça del Diamant,
es va publicar per primera vegada al 1962, i ha estat traduïda a 20 idiomes diferents.

Aquesta novel·la tracta sobre Natàlia, una jove tímida i ingènua, la qual una nit en el ball de la plaça del Diamant coneix a Quimet, l’home amb el qual es casa i té dos fills,  l’Antoni  i  la Rita. La protagonista Natàlia té moltes dificultats durant la seva vida, ja que eren temps difícils per tirar dos fills endavant i també perqué la dóna en aquells temps es consideraba molt inferior a l´home. Quimet abandona la casa per lluitar a la guerra civil i mor, mentre que Natàlia perd el treball, degut a aquests seriosos problemes Natàlia va a la droguería per comprar salfuman amb la finalitat de suicidar-se. Gràcies a açò, Antoni el droguererer li ofereix un treball i més tard Natàlia es casa amb ell per interés, a partir d'aquest moment comença una nova vida amb més libertats.

Aquesta novel·la té lloc a Barcelona com la majoria de les obres de Mercé Rodoreda, i está compresa entre la República i la Guerra Civil.

Aquesta obra hem recorda al meu besavi, el qual desgraciadament també va faltar a la guerra Civil, i també hem recorda a algunes històries que la meva ávia m’ha contat.

M’ha agradat molt, ja que és una novel·la que inclou fets històrics tant importants com la Guerra Civil Espanyola, i sincerament disfrute llegint aquest tipus de novel·la.

                                                                                                 Miguel Aparicio Malchirant.

1 comentari:

  1. He decidit comentar aquest llibre perquè jo ja me l'he llegit, i m'ha agradat mol el que ha posat Miguel. Se m'havien olvidat algunes coses del llibre i gràcies a ell he recordat personatges. La veritat que les històries de la guerra Civil solen ser interessants, encara que sempre tenen la part mes oscura: les morts, els ferits, la fam... D'ací uns anys me'l tornaré a llegir.

    ResponElimina