dissabte, 26 de gener del 2013

Firmin -Sam Savage-


Firmin és una novel·la escrita per Sam Savage al “2006”, i més tart va ser publicada per l’editorial Seix a l’any “2008”.
Firmin és una rata, la qual naix en una llibrería de un barri de Boston junt els seus 12 germans, el fet de que la seva mare( una rata alchòlica) sols tinguera 12 mamelles per a donar de mamar i que els seus germans foren més espavilats que ell, fa que es crie molt primet i encarransit. Aleshores a Firmin li pega pels llibres, primer sel’s menja, i despés comença a llegir-se’ls. Fírmin llig tants llibres, que acaba convertint-se en un ser humá, amb les seues complexitats morals i psicològiques.
Més tart Norman el bibliotecari el descobreix, i intenta matar-lo amb verí, aleshores Firmin es veu obligat a anar-se’n. Aquest és adoptat per Jerry, un llibreter de poc èxit que viu al mateix edifici d’on es troba la llibreria, el qual l’accepta i no es sorprén de que llija. I finalment acaba aquest relat de molt mala manera.

Aquesta història té lloc a una llibreria d’un xicotet barri de Boston, més o menys  als anys 60.
M’ha agradat molt, encara que el final m’ha paregut un poc decepcionant, jo diría que la finalitat d’aquest llibre és la de posar de manifest les contradiccions de l’home, denunciar l’hipocresia o extraure lliçons sobre el comportament humà. 
                                                                                             Miguel Aparicio Malchirant.

3 comentaris:

  1. Miquel.
    Bon post ja que ens comptes detalladament de què tracta la història i pel fet que, però jo diria que per a la propera entrada que puges, no expliques tant el tema de la història i intenta donar més una opinió personal de cara aquest llibre ja que és més important el que pensa el lector que el que tracta el llibre perquè per a gustos, colors.
    En conclusió està molt bé la presentació però jo hagués donat més opinió personal.

    ResponElimina
  2. Després de llegir aquest post, pense que serà interessant llegir aquest llibre.
    El que més m’ha cridat l’atenció és el personatge principal: una rata. Aquest fet dona la sensació de que la novel•la estiga dirigida per a menuts, encara que, tan sols es una manera metafòrica de plantejar-nos d’una manera original i diferent els diferents problemes de la vida.
    M’imagine que aquest llibre no em deixarà indiferent, per el munt de reflexions i lliçons que amaga, per tant, serà un dels llibres pendents per a llegir.

    ResponElimina