diumenge, 27 de gener del 2013

Mirall Trencat (Primera part). Mercé Rodoreda.


Jo m’he llegit la primera part i la meitat de la segona part del llibre “Mirall trencat” de Mercé Rodoreda. El llibre comença amb el matrimoni de la Teresa i Nicolau i amb l’enamorament de Salvador per la Bàrbara. El Nicolau es mor per vell, i la Bàrbara es suïcida. Així, que gràcies a un amic, la Teresa i el Salvador s’anjunten. La Teresa tenia un fill que li ocultà als seus marits, i que va fer tot el possible per a que estiguera bé i mantindre el contacte amb ell. Després va tindre una filla amb Salvador, Sofia. Al cap d’un temps, els Salvador va morir i la Sofia es va casar amb Eladi. Aquest tenia una amant, Lady Godiva, en la qual va tindre una xiqueta, Maria. Aquesta vivia amb el seu pare. Sofia i Eladi van tindre dos nens, Jaume i Ramon. Jaume va morir.
Aquest  llibre es una mica complicat de  llegir, perquè hi ha molts personatges. La majoria de gent que va apareguent en aquest llibre son minyones i cotxers, depenent de qui siguen els amos de la torre en que vivien. També hi ha moltes infidelitats, perquè encara que al principi Eladi volia molt a la Sofia, va anant desenamorant-se, i voler aprofitar-se de les minyones. Ni tan sol dormien junts. També hi ha amors impossibles, com el de Ramon i Maria. No veig una relació directa amb un altre llibre o pel•lícula, però si que em recordava a l’anterior llibre que m’he llegit, “La plaça del diamant”. Em recorda aixó per el drama que viuen en el tema del amor la Colometa i Teresa i Sofia. O tal volta també és perquè es la mateixa autora i les seues obres tenen una semblança. De moment el llibre no m’agrada molt, perquè no té una història, sols te la vida de la família. Conta la vida d’aquesta familia i els problemes que tenen. A més, no li posa emoció a les morts o a les infidelitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada