diumenge, 3 de març del 2013

Firmin

Doncs bé, jo m'he llegit Firmin, abans que res dir que ha sigut el primer llibre que m'ha agradat, de tots els que m'he llegit per a l'assignatura, i fins i tot m'ha enganxat.
 En l'edició que he tingut a les mans hi destaca una portada que segurament atrau l'atenció dels menuts, insinua un argument fàcil, sense embolics, sense maldecaps.
Segurament per a alguns ho serà, un llibre fàcil, diguem-ne. Però malgrat que si que es veritat que es un llibre lleuger, te un fons, per aquell que vulga endinsar-se. Te un missatge, per a aquell que vullga entendre'l 
No m'agrada que penseu que soc un hipòcrita  que alguns de vosaltres ho fareu llegint les meues entrades, pensareu que em crec filòsof, però he interpretat aquest llibre com una metàfora, perfectament aplicable a la vida real. Jo he vist aquesta història com una critica de les critiques. De vegades els gelosos, egoistes i apàtics éssers humans, dins de la presó que hem creat, volem ser diferents, superiors, intel·lectuals  i quan ens identifiquem en un micro-món  quan ens posem etiquetes, únicament el que fem es adquirir els "trets característics  de aquesta personalitat no tan única  com manaments, com dogmes. I se'ns oblida el sentit comú, més bé la lògica  se's tanca la mentalitat, i la capacitat de critica.
I que te que vore tot açò en el llibre? Doncs solte tot aquest rotllo, per que jo m'he cregut el llibre, per que pense que no sabem res, pense que esta tot per fer, per inventar, per restaurar, i ens hem apropiat de conceptes que no hem creat, que hem vist a la fantàstica finestra, gran o xicoteta. Per aixo vos demane que no caigueu en la tentació, no tot es o blanc o negre, tampoc gris.
No heu de pensar que l'agricultor es un incult. que el que escolta punk, es un insensible o un delinqüent o qui sap que més, ni que la rica pija no pot ser solidaria,o que el reggaeton es per a desequilibrats mentals que no utilitzen el cervell, es pot donar el cas, però elimineu els prejudicis. I incorporeu una mica d'imaginació i/o creativitat a les vostres rutines, per que sinó aneu a tindre una  vida molt avorrida amarga i sense cap direcció ni sentit.

1 comentari:

  1. Comente aquest "post" ja que, al principi de tot recorde que molts vam dir que "Firmin" seria un llibre molt fàcil de llegir i ràpid i que seria una bobada..però Juan m'ha convençut de que no ho és. M'ha fet vore que com ell diu, jutgem abans de saber, com havíem fet amb "Firmin" i per això, possiblement la 3a Avaluació, intente descobrir el que Juan ha descobert amb aquest llibre.

    ResponElimina