dilluns, 4 de març del 2013

Ultratge

Ultratge és un llibre escrit per Joan Olivares que consta de 16 histories molt curtes que tracten temes diferents, però totes estan ambientades en temps de postguerra i reflecteixen les situacions difícils que en aquella època regnaven. La història que més m'ha agradat és "Mimi" on l'autor conta una experiència personal i comença un dia que compra dues cartes que tracten d'una parella d'enamorats. L'autor aconsegueix sentir la història tant a prop que es sent com el protagonista però finalment s'endú una gran decepció amb el veritable protagonista de les cartes. El símbol de l'àguila imperial en la bandera també apareix en algunes de les histories i sempre m'ha cridat l'atenció que un animal que pot volar tan lliurement puga representar la bandera espanyola durant una època en la que careixia la llibertat.  L'última història rep el nom del llibre i parla del que és l'escola en temps de Franco, de quan comença la democràcia i acaba quan deixen de costat l'himne, guarden la bandera i un xiquet de l'escola acaba torcant-se el cul amb ella.

1 comentari:

  1. M’agrada la manera en que has destacat les coses que mes tan agradat d’aquest llibre,i com tu les as representat, com l’àguila imperial en la bandera com a símbol de llibertat. A banda m’agrada en la manera breu en que ens as contat el llibre, no obstant això m’ha paregut un poc curt el post, però el suficient com per a voler llegir-me’l .

    ResponElimina