diumenge, 3 de març del 2013

L'ESTREP- JOAN OLIVARES


M’he llegit l’Estrep de Joan Olivares, es el segon llibre que em llig d’aquest autor i encara m’ha agradat més que el primer. Aquesta novel·la conta una història situada als anys 1935 i 1936 a un poble de València anomenat Alots. Aquest era un poble tranquil amb les seues mogudes habituals com tots el pobles però un assassinat crearà molta rivalitat entre el Partit de Dalt i el Partit de Baix, aquests son d’idees polítiques oposades i l’assassinat els posarà mes enfrontats que mai.

Com a personatge protagonista caldria destacar a Ramon, l’enginyer que arriba al poble sense tindre idea alguna de les coses d’aquest i acaba implicat com el que més per descobrir-ho tot.

Ha captat la meva atenció Batiste, aquest personatge te molta importància a l’historia però no ha sigut açò el que ma dut a parlar d’ell sinó que recorde perfectament que no fa molt de temps Olivares ens va parlar a classe del seu iaio i ens va contar que havia estat treballant a Nova York i unes poques coses més, he arribat a la conclusió que Olivares s’ha treballat molt aquest personatge i que li ha posat tota la seua estima aconseguint un personatge molt semblant al seu iaio i jo diria que amb la mateixa personalitat.

Quan vaig llegir el títol del llibre, sincerament, no sabia de que podia anar l’historia i mentre mel llegia tampoc li trobava cap tipus de relació, perquè se m’hagueren vingut mil títols al cap abans que aquest, però aquest títol es molt especial i va més relacionat amb l’historia del que pareix.

M’agradaria recomanar aquest llibre als meus companys, perquè per a mi es el millor llibre que he llegit per a valencià aquest any. Es un llibre en el qual no es perd la emoció i fins a la fi del llibre no se sap qui ha sigut l’assassí. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada