diumenge, 2 de juny del 2013

HOMES- ISABEL-CLARA SIMÓ

L’últim llibre que he decidit llegir-me aquest curs és Homes, de Isabel-Clara Simó un conjunt de relats sobre l’univers masculí en què mostra diverses tipologies d’homes en 22 contes breus, tots tractats amb humor i ironia. En aquesta amplia varietat d'homes inclou víctimes i culpables, homosexuals, insensibles, caòtics, ignorants, etc. Hi ha lloc també per a un gos i fins i tot un extraterrestre. Relat a relat, ens mostra un seguit d'homes contemporanis per a tots els gustos.

He de dir que es un llibre molt entretingut i ben escrit però en algunes de les historietes he hagut de contindre la ràbia al veure que alguns dels homes protagonistes tractaven a les dones com un ésser inferior que devia la seua existència als homes als qual havia de servir. Es trist que aquesta mentalitat encara estiga tan present a la nostra societat.

Em sorpren les capacitats de l’autora per posar-se a la pell de diferents tipus d’homes siguent dona, em pareix una faena admirable i de la qual no tots els autors poden presumir.


Recomanaria aquest llibre a totes les meues companyes de classe, perquè a mi m’ha aportat una visió diferent dels homes, m’ha fet veure que la seua vida no es tan fàcil com pensem les dones (o almenys pensava jo). Encara que per  aquest curs ja s’han acabat les lectures, us recomane aquest llibre per si tingueu alguna estona lliure en estiu, ja que és molt interesant i no és gens pesat.


3 comentaris:

  1. M'alegra molt que tu també hages llegit aquest llibre i que t'agrade igual que a mi. Jo crec que totes les que hem llegit aquest llibre hem canviat la forma de pensar sobre com són els homes.

    ResponElimina
  2. Volia escollir un llibre per tal de llegir-me’l aquest estiu, però encara no sabia quin; ara que he vist la teua entrada sobre la novel•la Homes, segurament siga aquest.
    Sempre m’he preguntat el perquè d’algunes accions, pensaments o conductes pròpies dels homes molt diferents a la de les dones, però mai he arribat a entendre-les; amb aquests relats curts espere apropar-me més a la manera de ser del sexe oposat i per tant de conèixer-los més detalladament. I com que sembla un llibre actual, contemporani, encara m’abelleix més la idea de llegir-me’l.
    Per últim, m’agradaria nomenar a l’autora, Isabel Clara Simó, escriptora d’altres llibres en valencià, com per exemple: El meu germà Pol, el qual el varem llegir l’any passat i hem va agradar tant la forma de contar-lo com la historia principal que narra.

    ResponElimina
  3. Em pareix molt interessant una història escrita sobre homes per una dona. Per el que dius es un llibre que mostra tots els tipus d'homes, tan els bons com els roins, i per supost també espere que ajude a entendre algunes coses que fan que de vegades son intendibles. Crec que llegiré el llibre algun dia, te molt bona pinta.

    ResponElimina