diumenge, 3 de febrer del 2013

Mirall Trencat (1a Part)


Mirall trencat, publicada a l’any 1974, és una novel·la de Mercè Rodoreda que narra la història de tres generacions de la família Valldaura. Amb aquesta novel·la he pogut conèixer les principals característiques de l’escriptura de Mercè Rodoreda, ja que anteriorment em vaig llegir La plaça del Diamant i hi han trets comuns. Ambdues històries se situen en l’època de la Guerra Civil a Barcelona, la ciutat natal de l’autora, on la protagonista es una dona, en aquest cas, Teresa Goday.  Que a diferència de Colometa, ha tingut sort de trobar dos homes rics amb qui poder casar-se i tindre un alt nivell de vida.




El principi de la història em va deixar confusa, ja que no hi trobava cap relació als dos primers capítols perquè narra dues històries paral·leles, però que al tercer capítol t'en adones que és la basse per començar el relat d’aquest llibre.
Per a mi aquesta primera part del llibre no ha sigut massa interessant, ja que sols conta el dia a dia de la família Valldaura i no hi ha cap fet que ho faja intrigant. Però al mateix temps si que em causa intriga perquè sé que Mercè Rodoreda es una molt bona escriptora i no va a deixar-me indiferent al final d’aquesta història.

1 comentari:

  1. En primer lloc he de dir que estic d'acord amb Raquel, ja que a mi també em va semblar una mica confús el començament del relat.
    A més, opine que la meua companya ha estat molt observadora a l'hora de relacionar els dos llibres mencionats.
    En conclusió crec que es tracta d'una molt bona entrada amb una opinió realment interessant.

    ResponElimina