diumenge, 28 d’abril del 2013

EL COLOM


Aquest és el títol del llibre que he decidit llegir-me per aquesta avaluació. Està escrit per l’escriptor alemany Patrick Süskind. El meu pare em va parlar molt bé de la seva obra literària més famosa: “El perfume”, aleshores vaig decidir llegir-me “el colom” escrit per ell que el tenia a casa i pensava que hi seria interessant.

“El colom” és una narració que la dividiria en 3 parts. La primera d’aquestes ens situa i ens mostra l’aparició del colom. La segona fa referència al treball del protagonista (guàrdia de seguretat d’un banc), Jonathan Noel el qual vivia una vida metòdica i organitzada fins que aquest la interromp. I l’última part torna als inicis parlant sobre el colom, on aquest desapareix de la seva vida.

El colom és un animal normal, però que el protagonista li té una por extrema, ja que apareix de sobte, una sorpresa inesperada trencant la vida monòtona que vivia. Reflexiona sobre aquest i almenys a mi m’ha transmès una angoixa en algunes parts de la novel·la i m’ha arribat a resultar pesat i lent. M’he sentit identificat perquè jo també hi tinc fòbia als coloms i els tinc fàstic i tot el que el protagonista sentia ho feia jo també.

El llibre és difícil de llegir per la utilització contínua d’un vocabulari molt complex. I es fa repetitiu en alguns trams de la novel·la. Les descripcions de l’animal i de la por del protagonista subjectivament són excel·lent.

En general m’ha agradat tot i que no és un llibre corrent, més bé abstracte i diferent. Recomanaria el llibre a qualsevol persona interessada en la lectura i que tingui alguna fòbia a qualsevol cosa i es pugui sentir identificat com he fet jo. 

1 comentari:

  1. He decidit comentar aquest post, perqué m'ha resultat gaire interesant el tema del qual tracta, ja que personalment he viscut envoltat d'aquests animals, m'ha fet reflexionar bastant, pel fet de que per a mi aquests tipus d'animals són completament inofensius i que per a una altra persona puguen ser una gran amenaça.
    Espere que algun dia puga gaudir d'aquesta novel·la, per conéixer l'opinió del protagonista.

    ResponElimina