diumenge, 28 d’abril del 2013

Firmin - Sam Savage


Aquest llibre tracta d'una rata anomenada Firmin, la qual va nàixer en una biblioteca d'un barri pobre de Boston.
Firmin no tenia de que alimentar-se de menuda, ja que sa mare no li donava menjar per què era alcohòlica i no el cuidava com a fill. Es passava els dies buscant beguda i menjar per a ella i descuidava completament al fill.
Ell per poder sobreviure es menjava els llibres, però després poc a poc va a prendre a llegir i en més de menjar-se'ls, els llegia. Aquest animal, després de llegir, ja no era amoral com qualsevol animal, ara ja pensava i tenia els seus propis sentiments.

Aquest llibre m'ha paregut molt interessant per que tracta de com una persona que es diferent a una altra, o en este cas un animal.
Tracta de com un animal, al ser diferent es queda a soles. De la soledat que pot sentir un animal al no encaixar a cap lloc. Ser rata i pensar com una persona, a qui li agradaria això? Una rata mai ho acceptaria, i una persona humana li costaria molt d'entendre allò.

M'ha paregut un llibre molt interessant, m'ha recordat algo que ja sabia, que no hi ha que marginar mai a qui es diferent, per que com una altra persona pot aportar-nos coses molt interessants. I a mi, personalment, m'encantaria poder tindre una mascota com Firmin, que llegira i em pogués ajudar en les coses que no sapigues.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada