diumenge, 28 d’abril del 2013


L'ESTREP



A finals dels anys trenta del segle passat, en un poblet rural valencià anomenat Alots, es produeix un crim; l’assassinat del recaptador d’impostos. Aquest fet donarà lloc a la novel·la ‘L’estrep’, obra de Joan Olivares, on barreja tant temes polítics com històries d’amor, l’ambició per el poder o diverses anècdotes dels personatges.

Al  llarg de les fulles de la novel·la, t’adones que el missatge que ens vol transmetre Olivares és la vida quotidiana de qualsevol valencià, assumpte que ho ha sabut tractar perfectament per les característiques del parlar, amb un fum de frases populars i un llenguatge ordinari.

L'ESTREP
També m’ha cridat l’atenció la manera tan original que el autor ha modificat els noms dels pobles que apareixen; per exemple ‘Alots’ (Otos) o ‘Alcassia’ (Albaida), una forma diferent i singular de nombrar alguns dels pobles de la Vall d’Albaida.

A més, m’agradaria comentar que amb aquest segon llibre que hem llig d’aquest autor, m’he adonat que li agrada recórrer a l’ humor  per a presentar-nos la historia, sense deixar a banda un to sexual, que fa una lectura més divertida i amena.

Per últim dir que hi ha una part del relat on el personatge principal està junts a la seua amant tocant el piano. Aquesta escena hem va recordar aquell dia que estarem tots nosaltres en el saló d’actes.  

1 comentari:

  1. Aurora, jo també he llegit aquest llibre i he de dir que m'ha agradat molt la teua entrada. Has sabut destacar les coses que a mi també em van cridar l'atenció del llibre i el que més gràcia m'ha fet és que t'has adonat que "Alots" fa referència al poble del autor, Otos i "Alcassia" fa referència a Albaida, jo no me n'havia adonat pero ara que ho pense tens tota la raó, enhorabona per aquesta entrada tan curiosa, segueix així!

    ResponElimina