dimarts, 2 d’abril del 2013

"Antaviana" i "Ací no paga ni Déu!"


He llegit dues obres de teatre, i com que eren prou curtes, les he posades juntes:
Antaviana és una obra teatral que arreplega els contes de Pere Calders, en els que hi han situacions extranyes, com per exemple un home que al jardí de sa casa la gent troba el que havia perdut, o una xiqueta que pot accedir als records del seu avi quan estava en Amèrica central, o un xiquet que descobreix una paraula màgica: “antaviana”...
És una obra en la qual tots els personatges són únics en la seua forma d’actuar, i les històries mesclen realitat i fantasia.


“Ací no paga ni Déu” és una obra còmica de Darío Fo que està ambientada en la crisi dels anys 80. La protagonitzen dues parelles que crearan una situació còmica per amagar que han furtat menjar del supermercat als seus marits i a la policia dient que estan embarassades o altres històries que s’inventen. Hi ha un personatge,Joan que primer sempre vol fer cas a la llei i ser “honrat” però al llarg de la història és cansa del que fan els patrons i també furta menjar. Darío Fo fa una crítica als que tenen el poder en eixa època d’una manera còmica.  És una obra que també podria reflectir la situació actual, per la crisi i per l’abús dels que manen sobre la classe obrera.

2 comentaris:

  1. Bon post ja que ens contes d'una manera bastant detallada de que tracten aquestes dues obres teatrals, però per al proper post que penjes jo li donaria un poquet més d'opinió personal, ja que l'opinió del lector a un comentari és gaire important.
    En definitiva m'ha llamat l'atenció i espere llegir-ne alguna de les dues.

    ResponElimina
  2. El teu post m'ha cridat especialment l'atenció pel fet d'haver tingut el privilegi de veure representada teatralment l'obra "Ací no paga ni Déu" ja fa uns anys. No recorde massa be els detalls, però sí recorde que m'ho vaig passar molt be veient-la i la vaig disfrutar.
    En quant al post, les dos obres estan realment ben sintetitzades, si bé com ha dit el meu company Miguel, trobe a faltar un poc d'opinió personal.

    ResponElimina