dimecres, 24 d’abril del 2013

LA LLIBERTAT EN FLAMES - Josep Penadés

La llibertat en flames , novel·la escrita per el nostre professor de biología per a uns i tutor per a tots , és un llibre que he vuigut llegir desde el moment que Josep me´l va vendre i no havia trobat moment i ara a sigut aquest moment .

Vaig comprar aquest llibre i le llegit perquè Josep em va dir l'argument i al tractar-se de la natrualesa , la deforestació , incendis forestals, conveniència econòmica ... etc , hem va vindre al cap la serra del meu poble , la serra d'Agullent .

 He relacionat el llibre en el meu poble ja que el setembre del 2010 si no recorde mal , la serra d'Ontiney , tota la vegetació del port de Bocairent i la serra d'Agullent cremaen a un ritme incontrolable . Tot aquest incendi forestal intencionat per una empresa energética que necessitava aquest paratge per a transport energia .El únic que han guanyat és contaminar visualment el color de cada poble , les serres . 

En aquest llibre , en tot moment he pugut viure les escenes que l'escriptor ha intentat transmetre ja que vaig estar implicat en alguna d'elles i les recorde perfectament i han fet que m'emocionara al llegir-ho i recordar el passat


La novel·la és un poc fictícia ja que utilitza uns personatges un tan peculiars com son els animals , pel fet de poder parlar , i fer accions humanes, però totalment real .

En conclusió , ha sigut un llibre molt significatiu i emotiu per a mi i que recomane a tota la gent que es preocupe per la serra del seu poble i que vuiga eradicar aquests incendis ja que al llibre ens explica molt bé les causes d'aquests . 




2 comentaris:

  1. M’agrada molt la manera en la que has relacionat el llibre, i com tas sentit identificat amb aquest. Penso com tu que l’única cosa que guanyen les empreses energètiques destruint les nostres serres es llevar-nos es color d’aquestes i donar un aspecte mes trist als nostres pobles. La llibertat en flames es un llibre que com tu be has dit, intenta transmetre l’ importància de la natura, i ens fa reflexionar sobre aquesta.

    ResponElimina
  2. Molt bon llibre t'has agafat per llegir, però com tots l'has relacionat amb l'incendi de la nostra serra, un incendi que ens va fer patir molt i encara queden restes d'aquest.

    ResponElimina