diumenge, 28 d’abril del 2013

EL LLIBRE DE LES BÈSTIES.


El “Llibre de les bèsties” no és un llibre adreçat a infants, ni un tractat de zoologia, sinó un tractat sobre el bon govern, segons els principis de conversió autèntica de cristians i infidels.
L’Obra està narrada com si fos una faula, i alhora hi té inserits, com a instrument complementari, una sèrie d’historietes narrades pels personatges, que tenen com a protagonistes humans o animals, amb la finalitat de contestar a les coses o prendre una decisió, es a dir, com si es guiaren per l’experiència d’altres.
Els personatges, que són animals com a representació de les virtuts i els defectes humans es divideixen en dos grups: els que mengen carn i els que mengen herba. Els primers simbolitzen la noblesa, mentre que els segons, els podem aparellar amb els vassalls.
Aquest llibre m'ha sorprès una mica. Al principi pensava que no tindria una trama entretinguda, però al final m'he adonat que sí. Reflecteix clarament el món dels humans a partir dels animals. També m’ha agradat el fet de que no hem resultara difícil d’entendre.
Vaig a remarcar el ingeni d’haver utilitzat aquestes historietes que he nomenat avanç, ja que totes són molt ingenioses i expliquen el cas a la perfecció. Presenta un avantatge en el lector ja que l’ompli de cultura sobre la vida, podríem dir.
 Per últim recomanar aquest llibre als meus companys de classe que encara no l’han pogut disfrutar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada